lördag 14 mars 2015

Behind the scenes

Det är lördag morgon och resten av familjen har åkt iväg på fotbollsträning. Lilla Juno följer med och leker med andra småsyskon som också är med som publik. Det är min lilla egenstund på helgen, jag svischar runt och plockar undan i huset och har jag tur hinner jag med en kaffe i solen på porchen. Men idag blev det ett litet blogginlägg istället, för det här är ju mitt nya jag, bloggerskan. Igen. Och det känns faktiskt lite roligt! Hursomhelst. Bloggen, ja. Min tanke är att den ska vara lite som förut dvs en mischmasch av mitt liv härute på ön, lite av vår oändliga husrenovering, lite familj och husdjur och vänner och, så klart, en himla massa inredning. Men tillägget är att jag även kommer att lägga till lite bilder från mina jobb, både lite behind the scenes men också färdiga bilder då de har publicerats i inredningstidningarna. Jag tänker att det kan vara kul att se? Innan jag började jobba med detta (världens absolut roligaste jobb) så minns jag att iallafall jag var väldigt nyfiken på hur det gick till, så det kommer bli lite inblickar i en inredningsstylists jobb. Sen frilansar jag ju även som formgivare så det kan tänkas komma lite inblickar från dessa jobb också, nu har jag t ex två stycken otroligt spännande och vackra böcker på gång så de kommer jag att visa. Med den senaste boken kommer jag både jobba som AD och Set Stylist, det kommer bli grymt. Bilden här uppe är ifrån gårdagens "Hemma hos" som vi gjorde hemma hos Ulrika och Stene Magnusson, ni vet stylisten/kreatören Ulrika som gjorde boken "Welcome Home" tillsammans med Leila? Det var en ynnest att få hälsa på dessa fina människor i deras vackra hem. Till vänster så står min kära fotografkollega Lina Östling och instruerar Stene om hur hon vill ta porträttbilden.

1 kommentar:

  1. Jag ser fram emot att följa dig på dina uppdrag och av renoveringen av ert fantastiska hus. Trevlig lördag kväll. Hälsningar Annelii

    SvaraRadera