torsdag 24 april 2014

Så här är läget just nu

Mycket nu. Önskar att jag kunder vara så här bekymmerslös som mina vänners tös, Lisa. Som för övrigt blir så himla bra på bild. Jag ser fram emot en "vanlig" helg nu så att vi hinner få något gjort. Vi har hantverkare som kommer hit och ska börja bygga vår studio/gästhus om en dryg vecka, innan dess ska vi ha dörrar, fönster, lister osv men framför allt en plan på hur vi (jag) vill ha det. Svårt men så klart skitkul samtidigt! Och sen vill Lantliv komma hit när äppelträden blommar, jag kollade upp att det brukar vara i slutet av maj eller början av juni härute på Dalarö så det var cool. MEN efter helgens värmebölja har de redan börjat knoppa sig, hjäääälp. Så nu ska jag bygga paneler i hallen (eller rättare sagt maken ska) och sen ska det målas hall, vardagsrum och sovrum. Piff ska fixas. Möbler ska fixas osv osv. Så inte mig emot om det blir lite kallare igen. Som sagt, chilla lite som Lisa får nog vänta tills någon gång i mitten av juni tror jag. Men jag ska inte klaga, det är ju roliga grejer på gång. Jag är ju inte så aktiv på bloggen just nu, på grund av ja ni vet, det jag skrev. Men följ mig gärna på instagram för det hinner man alltid med, jag heter mari_strenghielm där. Ha det fint i solen nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar