söndag 1 december 2013

Stora förändringar på gång!

Hinner inte riktigt ta hand om bloggen just nu, och jag vet att den ser hemsk ut med annat typsnitt osv! Jag har en massa grejer på gång som tar tid, kraft och energi. Roliga grejer men det är ändå ganska stora förändringar så jag behöver fokusera på rätt saker. Jag ska byta namn på mitt företag och på bloggen och då kommer allt att göras om och det kommer att ske snart. Anledningen till det är att företaget, Dalarö Design, startades år 2007 och min vision då är inte densamma som den är idag. Jag jobbade då som Grafisk formgivare / AD i byråvärlden och fantiserade om att jobba vidare med det fast som egen ute på Dalarö. Jag tänkte mig ett antal små kunder typ familjeföretag, något möte inne i stan då och då. Skaffa barn och hund och allt det där. Och så blev det verkligen och jag är jätteglad för de här åren men nu är jag på en annan plats i livet och har en annan vision. För det första så började jag frilansa förra hösten, vilket jag inte överhuvudtaget hade tänkt men det bara blev så. Och så visade det sig att jag gillade det! Skönt att komma in till stan någon dag i veckan och ännu skönare de dagarna jag kunnat jobba hemifrån. Roligt med en annan typ av jobb än de jag vanligtvis har dvs lite större kunder. Roligt med både det stora och det lilla. Jag har nu skaffat ett nätverk av väldigt roliga och olika företag som jag förhoppningsvis kommer att få jobb ifrån. Men en annan grej som hänt är mitt inrednings-, styling-, foto-, och bloggintresse. Jag har liksom inte vetat vad jag skulle göra av det. Är det en hobby? Eller kanske jag har någon slags talang för det så att jag skulle kunna jobba med det på något vis. Och jag är ju känd för min envishet (driftighet?) så jag gjorde mig själv en tjänst och gav det en chans. Jag gick Lotta Agatons inspirationskurs för stylister och det var det som avgjorde det för mig. Jag testar och funkar det inte så behöver jag iallafall inte ångra mig när jag blir gammal. Så.. snart blir det gravöl för Dalarö Design & Styling och för bloggen men obs, obs, den kommer finnas kvar i ett annat namn. Jag måste bara fundera ut om den överhuvudtaget ska vara privat eller bara jobb osv osv. Och så ska namnet gå igenom bolagsverket förstås. Och mitt i allt detta så gick jag och köpte mig en sprillans ny dator igår. Lite symboliskt för min nystart men det var samtidigt dags. Hoppas nu att allt funkar imorgon när jag ska jobba, hu! Wish me luck!

1 kommentar:

  1. Ett stort lycka till! Låter otroligt spännande och roligt att följa vidare!
    Ha en fin advent!

    Petra

    SvaraRadera