måndag 23 december 2013

Pepparkakspiff!


Nu har vi flygit och farit i ett par dagar och handlat och fixat och donat, phu. Allt för att vi idag, dan före dan, skulle få en härlig hemmadag med julmatlagning och julbak. Dagen till ära hade jag fixat vit, rosa och grön glasyr och en himla massa olika strössel/godis till pepparkakorna. Barnen gick "all in" och tyckte det var jätteroligt. Jag blev faktiskt imponerad av deras alster! Det här får banne mig bli en tradition. Peppisarna ska avnjutas till bubbel framför Kalle Anka kl 15 imorgon. Nu doftar det av janssons frestelse och skinka som står i ugnen, apelsin och nejlikor som jag pysslat med, björkved i kakelugnen, myrten och gran. My god, nu tror jag julkänslorna kickade in!

1 kommentar:

  1. Det låter som en mysigt tradition! Hoppas ni fick en underbar afton!
    Gott Nytt År!
    Kram Mia

    SvaraRadera