måndag 16 december 2013

Julpynt!


Jag fick en förfrågan för några veckor sedan om jag kunde visa lite inspiration till hur man kan pynta inför jul. Jag tycker så här.. Man behöver inte ha elljustakar, adventsljusstakar, tomtar och stråbockar om man inte vill! Och det där halvtrasiga gamla pyntet som gått i arv och man aldrig riktigt tyckt om men som liksom alltid varit med.. låt det ligga kvar i jullådan! Man har det ändå pyntat i 1-2 månader så jag tycker inte att det ska få ta över och bli ett hem som man inte trivs i. Jag har, som ni kanske förstått, inte elljusstakar. Däremot har jag väldigt mycket levande ljus. Jag har inte en adventsljusstake men vi har 4 små ljus med siffror på, samma funktion men nytt utförande. Jag är nästan dagligen i skogen med min hund och tar alltid med mig någon mini-gran, lite mossa, lummel, kvistar eller något annat fint jag hittar. Stjärnan på översta bilden till höger är gjord av 6 st pinnar som jag bundit ihop (2 st trekanter som sedan bundits ihop). På översta bilden till vänster har jag några julgranar som jag gjort av pocket-böcker, dessa ska jag ge bort som julkort. Pyntet är från Zetas Trädgård, love, love. "Mattan" på nedersta bilden till vänster är också från Zetas men var så fin så den har faktiskt blivit en duk för tillfället. Och en mistel, det måste man ju bara ha! Granen står nere i källaren och väntar på att acklimatiseras till temperaturen, återkommer med lite tips på julgranspynt. Jag har precis upptäckt Instagram (bättre sent än aldrig) så mycket daglig inspiration åker numera upp där istället för på bloggen, ni hittar mig på mari_strenghielm. Lycka till nu med slutspurten inför julen allihop, hej o hå.

1 kommentar:

  1. Tack så jättemycket för tipsen! Jättefint :) Har inte hunnit kika in på din blogg på ett tag och dog lite när jag upptäckte att den gamla var borta. Lika glad blev jag när jag hittade den nya och med alla gamla inlägg kvar.

    God fortsättning!

    /Den andra Smålandstjejen

    SvaraRadera