fredag 4 oktober 2013

D I Y - Sänggavel av gammal oljepressening

Den här lille tösen har jag, som sagt, varit hemma med i veckan. Sen åkte storebror på kräksjukan inatt så då fick de bli hemma båda två idag igen. Skogspromenad, häng på tomten och pyssel inomhus. Helt ok. Och så fick jag äntligen tid till att göra något med den fantastiska oljepresseningen jag haft liggandes på tomten i en stor hög nu i ett antal veckor.  Jag hälsade på vänner som skaffat ett litet ställe ute på en ö utanför Dalarö. De håller på att röja och rensa ut en himla massa junk och när jag var och hälsade på såg jag den här liggandes i en sån där big bag-påse. Jag kunde inte tro det var sant att de skulle slänga den och de trodde väl inte det var sant att jag ville ta med den hem ;) Den väger bly! Och så stank den unket och var smutsig men den var ju så vacker (tycker jag). Hur som helst, jag måttade upp vår sänggavel, klippte ut, tvättade, strök och häftade upp och voilá! Jag tycker den blev jättefin, liksom rå men mjuk/naturlig på samma gång. Ramade även in en liten snutt, den får jag visa en annan dag. Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Återanvändning när det är som bäst. Fin-fin idé.

    SvaraRadera
  2. Å vad fint, varför har inte jag snubblat över något liknande? Men kanske jag har tur en annan dag. Fint du gör vännen!
    Charlotta

    SvaraRadera