onsdag 4 september 2013

Redo för höstmys!


En sista sommarvecka vill jag ha för i helgen vankas det sensommarbröllop hos grannen, tjoho! Jag ska pimpa flakmoppen och hjälpa till med lite annat skoj, kanske dyker upp något på bloggen sen om jag hinner. Men nästa vecka är jag faktiskt redo för hösten. Ganska skönt att kunna säga så! Mycket beror det på att vi haft en så fin sommar men mest är det för att jag har så många roliga projekt som bara ligger och dammar nu. Jag har en himla massa nya (gamla..) ramar som jag ska hitta bilder till, biblioteket ska få den där sista finishen, övervåningen ska färdigställas och med ett (snart) renoverat yttre så kommer man bara sitta här inne och kurra tror jag. Den där entrén vi ska bygga kommer göra livet så mycket enklare, bara en sån sak som att vi ska sätta upp belysning vid ytterdörren, göra trappen större och sätta dit ett tak. Halleluja säger jag. Sen att den nya (gamla) ytterdörren är så fantastiskt fin gör ju inte saken sämre direkt. Nu kanske jag försvinner ett litet tag igen för på måndag är hantverkarna tillbaks. Ha några sköna sommardagar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar