söndag 14 juli 2013

Ett litet inlägg till från Pantelleria!

Maken njuter på vår terrass. Och lite färgglatt porslin.

Sjöborrar direkt från havet, så vackra! Vi fick smaka på några stycken, smakade som kaviar ungefär. Bilen är vår kära Méhari som vi körde omkring med under hela semestern, livfarlig med så fin, så fin.

Vårt spartanska men ack så vackra kök.

Typisk middag med våra italienska vänner; dagens fångst som man grillar och så lite citron från trädgården som tillbehör. Självklart Prosecco till det. Ljuvligt.


Våra italienska vänner och fina Anna, som gjorde den här resan möjlig. Hon är min favorit-fotograf och även en kund till mig (jag gör hennes loggor, trycksaker osv) men numera är hon även min vän. Då hon inte bor i New York så bor hon på ön och driver bloggen www.underthealmondtree.com där hon delar med sig av bilder på ön, recept osv. Gå in och inspireras! Bloggen har redan fått en hel del uppmärksamhet både från svensk och utländsk press vilket jag förstår.

Jag avslutar med en bild från vår trädgård, kan man få det så här hemma också tack? Nu ska jag återgå till mitt hus och mitt liv här hemma på Dalarö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar