söndag 12 maj 2013

Renoveringen av badrummet är igång!

Det här är den allra första bilden jag visar på vårat badrum. Badrummet som liksom var ok då vi flyttade in men som vi så klart vill göra till vårt eget. Men det har liksom fått vänta och tanken var att vi skulle bygga ut och i samband med det lägga till en bastu men nu hände det en grej som gjorde att det blir en mellanrenovering. Så länge liksom. Det som hände var badkaret, visst är det fint? Jag hittade det på, hm, ja, Blocket igen. Jag måste bara poängtera att jag är inte anställd av Blocket men erkänner att jag är en addict. Varför köpa en kopia för 15.000 kr när man kan köpa originalet från 30-talet för ett spottstyver, så tänker jag. Hur som helst, nu fick vi ju mersmak så nu ska det in ett tvättställskommod med pärlspont, nya blandare ska in, golvet ska målas rutigt, den grå kakelranden ska bort och ersättas med en liten fasad porslinslist, ny armatur osv osv. Så roligt och liksom inte alls meningen. Vi håller annars på för fullt att ta in offerter för att måla om huset, bygga porch osv, dvs exteriören som idag är hemsk. Hoppas, hoppas vi hinner få det gjort nu i sommar. Fortsättning följer med både badrum och husexteriör. Och jag tänker sluta be om ursäkt för de långa mellanrummen i bloggandet, det är  livet som kommer emellan ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar