fredag 5 april 2013

Halleluja, äntligen ny säng!

Mina vänner och framför allt maken blir nog nöjda och glada nu när de slipper höra mitt tjat och gnat om ny säng. Jag har tjatat om en kontinentalsäng i flera år. Sängvärlden är ju en djungel och priserna skiljer sig så otroligt mycket. Hur mycket bättre är en säng som är dubbelt så dyr? Hur mäter man det? Vi valde, efter mycket om och men, en som var bäst i test och i naturmaterial som andas. Hade tänkt göra en sänggavel själv men tycker den här var så enkel och "ren" att vi köpte en istället. Jag kan ju klä om den om jag skulle känna för det i framtiden, nu har jag inte tid med något annat än jobb och familj känns det som. Linnelakan hade jag tänkt köpa från Himla men så blev det från HM Home och jag är hur nöjd som helst. Nu återstår bara ett problem och det är att få ungarna att sluta ramla ur sängen för den är jäääättehög. Trevlig fredag!

2 kommentarer:

  1. Vart är säng och framförallt gavel ifrån?

    SvaraRadera
  2. IKEA! Bäst i test och dessutom matchande tyg på sängbottnar och gavel.

    /Mari

    SvaraRadera