söndag 7 april 2013

Det tar sig banne mig!



Hm, nu börjar det liksom kännas så där som jag hade tänkt mig för en sisådär 7 år sedan då vi flyttade in. Ett bibliotek anno 1884, typ rökrum. Mörkt, murrigt, mysigt. Idag har jag sytt grå sammetsdraperier som vi har satt upp mellan vardagsrum och bibliotek. Sen tog jag samma tyg och tapetserade pianopallen med. Vad mycket det gör med tyg! Det blev en helt annat akustik i rummet. Ikväll ska vi sätta upp grå mörkläggningsgardiner i fönstren eftersom vi inte har några gardiner. Har en idé där, får se hur det blir men jag har beställt stora grå tofsar från Tine K som jag tänkte sätta som "handtag" till rullgardinerna. Kan blir superfint eller jättekonstigt, får se nästa vecka. Jag fyllde år för ett par veckor sedan och fick ännu fler ramar av min kära mamma och dessutom en massa foton på släkten, hurra för det! Nu snöar det ute igen så jag ska nog ignorera att det borde vara vår nu och istället tända en brasa och ta mig en liten fördrink i biblan med Mr C.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar