söndag 21 april 2013

Blocket, I love you!


Ja, vad ska man säga. Lyllos mig eller nåt. Eller jädrans vilket flax. Jag är ju en skåp-fetuschist av rang. Jag är även en Blocketfyndjagare av rang. Och det här är min senaste trofé, ett läkarskåp som behöver lite kärlek. Igår såg jag den här skönheten på Blocket, det var någon som tyckte det var synd att åka till tippen med det och undrade om det fanns någon som var intresserad av att ta hand om det. Eh... Jag lyckades få första tjing så imorse åkte maken iväg och hämtade det. Och det var ÄNNU finare än jag trodde, det är mycket mindre vilket gör det mer lättplacerat i huset. Just nu har det stått i en konstnärsateljé, därav alla färgrester. Glashyllorna finns kvar men nyckeln fattas. Nu ska det rustas upp och bli skåp till badrummet, vi ska förvara handdukar i överdelen och ha medicinskåp längst ner. En flaska vin kostade det. Fru Kilian, slå det om du kan?

3 kommentarer:

  1. GRATTIS! Ett sånt skåp har jag letat med ljus o lykta efter, men jag är tyvärr aldrig tur med blocket..
    Fin söndag

    SvaraRadera
  2. Vilket fint fynd! Jag har köpt 12 meter kyrkbänk från 1930 talet som nu skall laseras . Såå fina och jag är supernöjd. Kul att fynd, kram Victoria

    SvaraRadera
  3. been there..done that ;)

    SvaraRadera