tisdag 8 januari 2013

Platsbyggd bokhylla - check!





Ett sommarlov och ett jullov tog det.. men nu är det klart! Det här blir bara en liten preview (för jag kan inte hålla mig längre), det kommer fler och bättre bilder när hela rummet är klart. Vi håller på att bygga fotpaneler i hela rummet och sedan ska tak, väggar osv målas. Vi lyckades hitta lite gamla bilder från rummet. Den där maken står på stegen är från när vi har påbörjat demoleringen... Vi rev ner en sisådär 9 lager tapet innan vi kom till grundväggen. Jag har sparat alla, lite kul att se tapetmodet från 1800-talet fram till nu. Vi tog även bort dörren och gjorde öppningen mellan rummen större och centrerad innan vi lade in trägolven, vi såg då att väggarna var isolerade med mossa och blåbärsris. Sånt älskar jag. Lyckan var total i helgen då jag äntligen kunde kuska upp alla boklådor från källaren, nu har de äntligen fått en ståndsmässig förvaringsplats. Ett minus med det hela är att nu funkar inte fästmanssoffan och skrivbordet så återigen är jag på jakt efter möbler till detta rum. Tanken är nu att få in ett par dundersköna fåtöljer, många små ljuskällor, stor matta och sen tapetsera väggarna med bilder på familj, vänner, husdjur osv i alla mina gamla ramar (som också ligger och skrotar i källaren). Äntligen kan vi kalla vårat bibliotek för bibliotek utan att skämmas.

3 kommentarer:

  1. A men gud så snyggt det blev då!! Älskar platsbyggda möbler. Bra jobbat! : )
    Vad mysigt med ett eget bibliotek.
    God fortsättning på det nya året Mari!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint och bra jobbat! Jag har alltid velat ha en hyllvägg, men jag har inte riktigt fått med mig min andra hälft på det tåget än ;) Tack för fin blogg och inspiration! Trevlig kväll/Johanna

    SvaraRadera
  3. Det blev hur snyggt som helst. Är så roligt att följa din blogg, vilken inspiration man får från ert vackra hem! Bor på dalarö om sommaren och längtar dit typ resten av året... Då brukar det hjälpa att koka in lite på fin fina blogg! / Mia Skövde

    SvaraRadera