torsdag 20 december 2012

Tapetserarprojekt - check!

Här är mitt allra första tapetserar-projekt. Jag köpte den här lilla fåtöljen på auktionshuset Metropol då vi flyttade in i huset för dryga 7 år sedan. Vi hade inte möbler till alla rum så jag gick loss på auktioner och loppisar för att kunna fylla ut i rummen. Den här fåtöljen hade då en tillhörande liten soffa men den såldes på Blocket i våras. Många planer har kommit och gått och många ställen i huset har den fått stå på... Den har till och med bott hemma hos en kompis ett tag! Men nu blev det brun sammet. För nu. När vi fixat sovrummet kanske den får flytta upp dit med lite herrpyjamastyg på sig. Eller om den ska bli permanent i biblioteket så kanske det blir något engelskt, murrigt, mörkt, kritstrecksrandigt?

3 kommentarer:

  1. Så finnt!
    Jag har en likande emma, kanske skall jag göra likadant
    Kramar Kathrine

    SvaraRadera
  2. En fråga! Hur får man egentligen en gran att stå bra i en hink?? :)

    SvaraRadera
  3. Caroline, granen står i en hink fylld med vatten dvs ingen så där vanlig liten fot. Sen står den av sig självt eftersom grenarna spänner ut mot krukan/hinken.

    SvaraRadera