fredag 14 december 2012

Köksstolar

Som jag nämnt tidigare så höll jag på att köpa antika, danska bryggeristolar för ett tag sedan. De var helt gudomliga! Tyvärr gick de på 600 kr/st vilket är väldigt dyrt för stolar på Blocket men nu så här i efterhand så tänker jag: -Är jag helt galen, varför köpte jag inte dem?!! Har letat och letat och letat men det finns inga liknande någonstans. De var i mörkt trä men liksom inte så där 1800-tals krusidulliag med svarvade ben osv. De var helt raka i linjerna, robusta och helt perfekt patina. Oh, well. Nu har jag tröttnat på mina leksandsstolar och skaffat ett "så länge" alternativ och är helnöjd, för nu. Det är gamla indiska järnstolar med en grågrön-färg, lite lagom rostiga och slitna. Med tjocktjock-dyna från TineK så är de riktigt sköna att sitta på också. Om jag nån gång hittar de där bryggeristolarna så blir de här perfekta som extrastolar. Trevlig helg!

4 kommentarer:

  1. Ibland kan man verkligen bli trött på sig själv, gjort den dumsnåla tabben massvis av gånger! NO MORE :)

    SvaraRadera
  2. Jätte snyggt blev det
    Kram
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Hej! Hittade till din blogg första gången idag och har väl mer eller mindre gått igenom hela bloggen. Din smak faller mig helt i smaken! Så himla fint allting! Kommer nog droppa in här ibland för inspiration till mitt nya hus som jag och sambon flyttar in i snart. Tack så länge! mvh/Charlotte

    SvaraRadera
  4. Nice blog. I will keep visiting this website very often. I’m extremely impressed with your writing skills as well as with the layout on your blog.
    --------------------------------
    Thanh Le - HomeDesignLove.Com
    http://www.homedesignlove.com

    SvaraRadera