torsdag 6 september 2012

Det bidde en skovårdslåda

Jag är en samlare. En av grejerna jag samlar på är gamla trälådor. För det första är de väldigt vackra att se på men sen är det kanske det att det är lite hemligt, man blir lite sugen på att kika in och se vad som gömmer sig därinne. Nu har jag väldigt svårt för "pynt" så sakerna jag har hemma vill jag helst att de har en funktion. Och imorse kom jag på vad den här kompisen skulle få för uppgift här hemma. Det bidde en skovårdslåda. Hittills har vi haft prylarna i en plastlåda nere i källaren, och vad händer då? Jo, man har ingen skovård. No, njet, nada. Men från och med nu så kommer vi alla knalla omkring i fina, välmående skor. Så de så.

2 kommentarer:

  1. Är lite beroende av lådor. Speciellt såna i trä. Urtjusig.

    SvaraRadera
  2. Supersnyggt! och som du skriver, praktiskt också! Just den lådan du har här på bilden påminner om en gammal sjukvårdslåda som min pappa hade.... jag hade den som en mindre leksakslåda när jag var liten.... undrar just vart den har tagit vägen?

    SvaraRadera