torsdag 23 augusti 2012

Välkommen hem!

Igår var jag på jobb i Mariefred och passade då på att hämta hem min fina fästmanssoffa som jag köpt av Viktoria på Loppberga. Hon har haft den i hennes ateljé i några år och jag har alltid dreglat över den så gissa om jag blev överlycklig när hon berättade att den skulle säljas! Dessutom för en spottstyver som slutade med utbyte mot jobb. I like. Nu längtar jag efter helgen så vi kan få klart vår inbyggda bokhylla så att vårt bibliotek äntligen kan bli just ett bibliotek. Nu har vi iallafall någonstans att sitta och läsa, jag kan säga att jag letat i många år efter en schäslong till det här rummet men nu är alltså jakten över. Hm, ska nog ner till källaren och hämta upp vår galna 1800-tals golvlampa, känns som att den kan passa in nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar