måndag 27 augusti 2012

Jag ger upp. Och tur var väl det.

Jag letade länge och väl efter ett trärent bord till köket. Ett sånt där franskt gammalt bord som använts som bakbord, skärbräda osv. Rustikt. Slitet. Hittade ett par stycken i Danmark men frakten blev dubbelt så dyr som själva bordet så njä. Till slut hittade jag ett avlutat 1800-tals bord på Blocket. Ok, avlutat, 2 små barn, ingen bra idé... men jag slänger väl på några lager olja så blir det skyddat och så får det den där mörka, fina färgen jag vill ha. Så tänkte jag. Ett antal lager olja senare så blev bordet mörkt orange och dessutom lite klibbigt, ungefär som att man spillt saft och låtit det ligga kvar och torka in. Igår kväll stod jag inte ut längre, hittade en färgburk med mint-färg. Jag är så himla nöjd! Thonet-stolen fick hänga på av bara farten. Idag ska de andra köksstolarna få samma färg. Min plan är nu att (i väntan på det där mörka, trärena, franska bordet) ändra färg på bordet lite då och då. Roligt!

1 kommentar:

  1. Snyggt med mint! Jag letar också efter ett träbord som inte blir gulaktigt efter en tid... Får väl köpa ett och ställa ut det i regnet en tid så att det blir grått! :D

    Härlig blogg för övrigt, så mycket fint att titta på!

    Ha en bra måndag // Åsa

    SvaraRadera