tisdag 17 juli 2012

Köksbord - check

Så där ja, då har vi äntligen blivit med köksbord i rätt storlek och rätt höjd. Annars har vi testat de flesta varianter men det har alltid varit något fel. Vi har haft 3 st små bord som passat väldigt bra i stilen men 2 st var för höga och 1 var för lågt. De senaste månaderna har vi haft ett bord med ok höjd men det var alldeles för stort för vårt kök så nu har det fått flytta in på vår veranda med iläggsskiva, där passade det perfekt. Hittade den här skönheten, återigen på Blocket, och det var avlutat då vi köpte det. Jag vill mörka ner bordet och helst inte måla det tror jag, nu har jag testat att olja det ett par gånger men funderar på antikbets. Avvaktar lite tills jag är helt säker. Nu är jag på jakt efter trärena köksstolar. De behöver inte vara exakt likadana men vill gärna ha 6 st och så rena som möjligt, såg några danska bryggeristolar för ett tag sen på Blocket och ångrar mig bittert att jag inte köpte dem. Ljuvliga! Anyway, fortsättning följer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar