onsdag 13 juni 2012

Nu jäklar ska det bli ordning i hallen!

Så där ja, då var även jag ägare till ett gammalt industriskåp. De jag sett i inredningsbutiker tycker jag har varit för dyra och de få som kommit ut på Blocket har försvunnit i ett nafs och dessutom brukar de vara lite för nya där. Men den här gången hann jag ringa precis när säljaren lagt ut annonsen, först till kvarn alltså, tjohoo! Skåpet var kornblått så var nog många som trodde det var ett nytt verkstadsskåp men icke. Det är gjort av en gammal kassaskåpstillverkare, den lilla mässingsskylten sitter tom kvar, I like. Nu ska killarna få ett skåp och tjejerna ett. Vi ska pimpa skåpen själva med idolplanscher osv som man gjorde i skolan, ska bli kul att se vad grabbarna hittar på. Ska ta ett snack med Juno o kolla vad hon vill dekorera med. Hursomhelst, skåpet har jag målat i samma färg som den spontade väggen i hallen, inuti är originalfärgen (militärgrönt) kvar. De gamla lådorna ovanpå skåpet ska fyllas med vantar, mössor, sjalar osv som inte används så frekvent. En helt ny hall för 500 spänn, inte illa va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar