torsdag 14 juni 2012

HIttar allt möjligt i mina små gömmor

Jag håller ju, som jag sagt hundra gånger tidigare, på att gå igenom alla skrymslen och vrår och slänger, säljer och tar fram prylar som jag glömt bort. Nu är ju operation "hänga upp grejer på väggarna" nästan fullbordad men jag vill ju ha personliga bilder också. Många. Det ska vara bilder på familj, vänner, husdjur, gamla sommarställen, lite humor osv. Jag hade skaffat ett antal ramar från Ikea med svart ram och vit passepartout, men nu med alla de gamla ramarna i biblioteket kändes de plötsligt helt fel. De får åka upp till övervåningen istället. Jag har istället letat fram ett antal gamla ramar med gamla vovvar, bästisar och barn så länge. I sommar ska jag röja runt bland loppisar och auktioner för att leta fler små, gamla ramar. De ska alla stå på pianot tänkte jag för allmän beskådad, oooo. Den gamla skinnpärmen är från mellanöstern, papperpressen från loppis och gemet med grodan är en present från svärföräldrarna. Imorgon blir det ännu en dag med sommarbölja, bäst att njuta innan monsunen kommer. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar