lördag 12 maj 2012

Lite gammalt, lite nytt och lite nytt gammalt


Jag börjar få lite koll på mina prylar nu. Ju mer jag säljer på Blocket desto mer blir jag förtjust i sakerna jag bestämt mig för att behålla. Och ju färre grejer vi har desto bättre koll har jag på vad vi har. Jag börjar lite smått inse att jag varit en inrednings-shop-a-holic i många år nu. Obs, läs varit - inte är! Den nya grejen är att köpa saker som passar in på en viss plats och något vi verkligen behöver. Inget mer köpa för att jag gillar grejen och så ligger den nere i källaren i några år och skräpar. Nope. Härom dagen hittade jag min stora plåttunna som jag köpt från House Doctor för många år sedan, blev fin nu i vardagsrummet med ett olivträd i. Jag har bytt tema bland kuddarna i soffan från linne till grått, kom då på att jag hade några stickade kuddar och en stickad filt i grått som aldrig funkat hemma. Men nu mjukade det upp allt det svarta och industriella, härligt att äntligen kunna använda dem. Min kompis köpte en grå HM Home-kudde till mig, jag hade den samma i linnetyg innan. Tack Josefine! Tog ner en tavla med grå passe partout till musikrummet och då såg jag att guldramen var så fin mot det grå att jag hittade ett par gamla tavlor till som sällskap. Känns bra att använda grejerna! Fick ett par "typer" till av David härom dagen, ett "C" och ett "D", yieeiyyy. Idag har jag blivit intervjuad av en tidning om vårat hus, mer om det snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar