torsdag 23 februari 2012

Så, nu har Johanna Flyckt (Vintage) varit på besök




Igår var det då äntligen dags för Johanna att komma på besök hemma hos oss. Det var tokpanik dagarna innan, jag hade en plan som dessvärre sprack big time. Dante, vår son, var sjuk nästan hela förra veckan och med honom hemma får man tyvärr inte mycket gjort. Han ska "lälpa tiill" men när det gäller spackling, målning osv så behöver han nog träna lite mer på finmotoriken... Idag klippte han sönder sin tröja på dagis! Maken hade lovat ta hand om hund, barn och mat under helgen så jag kunde få måla ikapp så jag kände mig ändå rätt lugn. Jag hade varit och köpt en massa provburkar och hittat precis vad jag ville ha, döm om min förvåning när jag börjar måla på riktigt och färgen inte alls ser ut som den i provburken. Panik! Hela måndagen går åt till att reklamera färgen och färghandeln har ingen aning om vad som hänt, klen tröst. Det hela slutar med att jag klockan 1 på natten fortfarande står och målar och inser att Johanna med fotograf kommer om några timmar till ett ostädat, tomt hem. Hu. Jag sprang i förväg från rum till rum och städade, satte upp tavlor osv med andan i halsen. Men tro´t eller ej, jag är nöjd, de blev nöjda. Nu håller jag tummarna för att de säljer in reportaget till någon rolig tidning, hoppas det inte dröjer alltför länge innan det kommer ut. I helgen ska jag pussa på min man, mina barn och mina djur. Förlåt, nu ska jag försöka tänka på annat än inredning i några dagar, ni har varit så tålmodiga. Puss.

2 kommentarer:

  1. Oj vad spännande, det reportaget ser jag verkligen fram emot, ditt hem verkar vara en dröm! Släng nu upp fötterna på bordet, ta ett glas rött o mys med din familj :)
    Ha en trevlig helg!//Anna

    SvaraRadera
  2. Nämen, vad roligt! Johanna har tagit kontakt med mig för att fota vårt landställe, haha, jag som precis blivit kär i din blogg. Hittar många knytpunkter här :)))

    SvaraRadera