måndag 13 februari 2012

Flickrum på gång


Mycket som händer här hemma nu med inredningen. Jag är mitt inne i en Blocketperiod då jag både köper och säljer. Förra veckan sålde jag en antik grön byrå, ett 1700-tals slagbord, Junos vagga och vår bäddsoffa/gästsäng. Juno är nu 6 månader så jag ska göra iordning hennes rum från gästrum till flickrum. Behöver jag säga att det är väldigt roligt? Vi ska ju egentligen riva garderoberna och bygga en säng inne i smygen, ta fram gamla pärlsponstaken och lägga in trägolv som jag ska måla i vita och smutsrosa rutor. Men det får vänta lite tills nedervåningen är färdigrenoverad, så länge så ordnar jag iallafall möblemanget inne hos henne. I helgen köpte vi en pytteliten karmstol med bord i ljusgrått, härligt slitna. Älskar dem. Sen har jag inte hunnit blogga om kökshyllan som numera är lite vårigt, pastellig... eller om den fina, stora glasurnan som jag hittade på tippen... eller om den finfina måttsatsen i porslin som jag fått av min kompis Emily. Mycket nu. Idag ska vi hämta ännu ett Blocketfynt, ett skåp som ska stå i badrummet så att jag kan flytta upp det befintliga skåpet/kommoden till Junos rum. Bilder kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar