tisdag 25 oktober 2011

Mitt första Macaronbak



Härom dagen fyllde en kompis ute på Dalarö år. Fick nys om att hon aldrig ätit macarons så jag ställde till med macaronbak som en liten överraskning. Lilla Juno, snart 3 månader, tittade storögt på. Den första spritsen gjorde tyvärr chokladmacaronerna randinga, men de blev jättegoda. Den andra gjorde jättefina hallonmacarons, tyvärr var de inne någon minut för länge så de blev lite för krispiga. Men, men, jag fick blodad tand, det var jättekul! Nästa gång blir det chokladmacarons med saltkola som fyllning, mums.

3 kommentarer:

  1. Åh herregud så söt! Och vilka fina macroner, har fortfarande inte gett mig på dom, men nu får jag blodad tand att baka lite :)

    SvaraRadera
  2. Åh, fina! Tyckte faktiskt det blev rätt snyggt med det "randiga".

    ______________
    Ta gärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där det finns smycken för dig och accessoarer för ditt hem.

    Bland annat har vi lägst webbpris i Sverige på Kew Royal Botanic Garden's populära doftljus!

    Skäm bort dig själv i höstmörkret, eller varför inte vara ute i god tid med julklapparna?

    Välkommen!

    Vänliga hälsningar,
    www.missalicia.se

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnos! Och macaronerna ser verkligen goda ut...

    SvaraRadera