onsdag 6 juli 2011

Trädgårdsinspiration från Sörmland






Vi har varit och hälsat på min familj i några dagar. Blir alltid så inspirerad (och avundsjuk) på mina föräldrars trädgårdsoas. Det är en gammal, lummig trädgård full av perenner och rosor. I ett av hörnen på tomten går mammas höns och sprätter och kacklar. De har ett växthus där de odlar gurkor, tomater, pumpor, vindruvor osv. Jag får alltid med mig grönsaker, frukt eller bär när jag hälsat på dem, mmm. Imorgon ska jag hämta en krusbärsbuske från en kompis härute på Dalarö, förhoppningsvis inspirerar den oss till fler bärbuskar och trädgårdspyssel!

3 kommentarer:

  1. Åh så fina och inspirerande bilder!

    SvaraRadera
  2. Hekt underbart vackert hos dina föräldrar! Älskar kacklande höns, de gör sig verkligen bra i en lantlig miljö! Hit ska jag återkomma, landade här helt random och blev kvar en bra stund. Underbar blogg!

    SvaraRadera
  3. Er trädgård är fantastisk!

    SvaraRadera