torsdag 30 juni 2011

Jag bekänner färg




Jag har äntligen bestämt mig. Interiören i vårat hus får vara så där halvmesigt ljust, grått, brunt med lite inslag av svart. Nu har jag testat det mesta från färgglatt och prickigt, till marint, till mörkt a la day och tine k men nä. Jag mår bäst i miljöer där det är ljust, avskalat, inte så mycket prylar men de prylar som är framme ska vara personliga. Så nu kapitulerar jag. Vårat sovrum har ett gult linneskåp, en grön byrå och ett färgglatt lapptäcke från Anna O. Jättefint men nu ska jag göra om. Skåpet ska målas vitt, väggarna målas om och sen ska jag sätta igång och leta piff. Det här blir mitt sommarprojekt. Trevlig sommar!

6 kommentarer:

  1. Det är inte mesigt, utan väldigt bra grunder, sen kan man ju alltid piffa upp emellanåt med någon kudde om man känner för färg;) Jag håller själv på och funderar över hur vi ska ha det;) Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Så underbart fint här!
    Nu...läsa vidare!=))

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Ser fint och harmoniskt ut, och det trivs man nog bäst med i längden. Ha det gott!!
    Johanna

    SvaraRadera
  4. åh, vilken fin blogg! :) tack för inspirationen!!
    kram, ninna

    SvaraRadera
  5. Bra beslut, jag har också kommit fram till det beslutet.. Det håller i längden. Sen kör jag lite dova pasteller på sommaren och mustiga kelimmattor på höst/vinter. Å så mysiga fårskinn för lite grått..
    Hittade in här av en slump, men vill också passa på att säga att bloggen är superfin med bra bilder.
    Hälsningar
    Ulrika

    SvaraRadera
  6. Nice collages! I do like Your photos :) Greetings, Ewa :)

    SvaraRadera