tisdag 22 mars 2011

Tisdagstema - Vad är konst för dig?



Den eviga tolkningsfrågan, vad är egentligen konst? För mig är det något som jag tycker är vackert och som jag mår bra av att omges utav tror jag. När jag var på restaurang i Spanien så skrev de notan direkt på en brun, liten papperspåse. Jag älskar det kvittot! Just nu hänger det i en klämma på väggen bland alla andra saker som ska ramas in i framtiden, men det funkar det med. Annars tycker jag väldigt mycket om grafiska blad på djur och insekter men det är ju inte så ovanligt idag. En gammal fönsterram och de klassiska typokasten gillar jag också att ha på väggen. Jag tycker väldigt mycket om mitt överkast från Anna O, så mycket att jag köpte en matchande blus härom dagen... Hm, är det våren som gör att man plötsligt vill ha färg runt omkring sig? Ha en bra vecka, nu ska ut på promenad i solen med doggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar