tisdag 1 februari 2011

Tisdagstema - Färger i inredningen




Mina favoritfärger kommer från naturen. Jag har alltid samlat på allt ifrån drivved till snäckor till stenar och nu känns det som att det är ok att ha dessa små fynd framme i inredningen. Kul! Gamla möbler med färg som blekts med åren är de allra vackraste. Men jag är periodare när det gäller färg, för ett par år sedan var jag helt insnöad på färgglatt, prickigt och blommigt a la Greengate, Cath Kidston och Matteus. Vi får väl se här till våren, vem vet jag kanske tröttnar på grått, brunt, svart och vitt och plötsligt hänger mig åt alla glada, klara färger igen. Nu ska jag gå in och kika i fabriken, kanske jag hittar någon ny favorit där?

8 kommentarer:

  1. Dessa är mina favorit färger också...och material. Tröttnar aldrig på detta:) Härliga bilder du har fotat också.
    /Annika

    SvaraRadera
  2. Hei! Nå har jeg vært innom flere svenske bloggere og sett deres favorittfarger. :) Jeg tror nok fargene vi liker avhenger av hvilken årstid det er. Jeg har akkurat samme fargeskala som deg på denne tiden av året.

    Lekre bilder du tar, jeg blir inspirert!

    -Husfruas Memoarer-

    SvaraRadera
  3. Wow Marie!!
    Suuuperfina bilder!!
    Kramkram!

    SvaraRadera
  4. Du har ett väldigt detaljrikt och fint hem må jag säga!! :D

    På återseende! Sandra

    SvaraRadera
  5. Mycket fint! Gillar paletten helskarpt!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Underbara vilsamma färger! Och härliga bilder som vanligt! :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Galet vackra bilder;o)

    Du undrade om mitt skåp! Det är ett gammalt sorteringsskåp från posten! Inropat på auktion;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera