tisdag 25 januari 2011

Tisdagstema - Badrum


Det här är ett tisdagstema som jag bävat för, badrummet är det rummet i vårat hus som står först i kö att renoveras. Jag vill ha kalkstensgolv, träpanel i tak och på väggar och ett litet runt badkar. Den översta bilden visar iallafall vårat skötbord, det är en gammal kommod som har stått i ett annat gammalt hus på Dalarö från början. Mycket bra för förvaring, får plats med det mesta där, tycker dessutom att vanliga skötbord är så hemskt fula. Bredvid kommoden är det en bild på badrumsmattan, inte så praktisk men fin. De nedre bilderna är från vår toalett på övervåningen som vi däremot har renoverat. Jag är inte färdig med väggfärgen dock, pärlsponten är målad med pärlgrå linoljefärg men den blev mer grön än grå. Jag tror jag ska måla den vit istället. Handfat och toalett är från england. Nu ska jag gå in och kolla på alla andra bidrag, jag hoppas på lite inspiration till det nya badrummet.

8 kommentarer:

  1. Super fine bilder! Gamle bad har mye sjel:) På bloggen min kan du se mitt retro bad
    Ha en god tirsdag! :)

    SvaraRadera
  2. Toaletten är ljuvligt renoverad och färgen på väggarna tycker jag ser fin ut, den ger värme. Har själv tänkt att ha ett rutigt golv och pärlspont på väggarna i vårt kommande badrum, men i dagsläget får jag nöja mig med beige natursten:).

    Trevlig söndag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Håller med! Traditionella skötbord borde inte få kallas möbel. Hua, så hemska de är! Vi har tack och lov en jättebänk där man får plats med blöjbyten och förvaring.
    Som alltid, finfina bilder.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vilken läcker och originell toalettstol! Supersnyggt golv också!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Nämen vilken mysig lite toa! Ser ut som om planlösningen är lite speciell med vinklar och vrår, sånt gillar jag. Och chackrutigt golv är aldrig fel! Ha det fint//Petronella

    SvaraRadera
  6. Nydelig blogg. Gleder meg virkelig til å følge deg videre!
    Klem Susanne

    SvaraRadera
  7. ..det där runda badkaret på Nacka byggnadsvård va??! vill oxå ha! Ett tips, Kvänum gör sjukt snygga badrumsmöbler.

    SvaraRadera
  8. Ja, Anna, det runda på Nacka byggnadsvård... Det är perfekt om man vill ha trä på väggarna eftersom man har ett runt duschdraperi till och då blir ju inte väggarna blöta. Jag har sett Kvänums, mums, nu har de även walk-in-closet, vill ha det med.

    SvaraRadera