fredag 21 januari 2011

Årets första små snödroppar

Hittade dessa små, sköra, snödropparna idag när jag var inne i stan. Jag älskar verkligen växter som har gröna blad och vita blommor. Jag fick även tag på vita tulpanlökar, men de tänkte jag visa när någon liten blomma kommit fram. Jag tycker det är fint att plantera växter i något annat än vanliga krukor, som kan vara ganska tråkiga. Här har jag planterat i en gammal soppterrin som är ett arvegods från svärfar. Nu längtar jag till Zetas Trädgård som öppnar igen den 1 februari, nu även med afternoon tea, mums!

2 kommentarer:

  1. Vilken bra idé att använda en soppterrin! Har funderat på att göra något liknade med en orkideé, men har ännu inte provat idèn i praktiken. Dina snödropparna ger verkligen vårkänslor, något som behövs i ett kallt skövde:)

    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera