tisdag 14 december 2010

Tisdagstema - Favoritmöbel


Tisdagstema i Fabriken den här veckan är Favoritmöbel. Den här gamla vännen var ett självklart val. Jag jobbar som Grafisk Formgivare så jag blev överlycklig när jag hittade det här gamla typografiskåpet i en loppisbod för många år sedan. Jag förvarar mina jobbpapper, böcker och inspirationsmaterial i hyllorna. Just nu har jag tagit bort 4 av typokasten och satt upp dem på väggen, jag brukar vanligtvis förvara gem, suddgummin, mynt och annat jox i de små facken.

8 kommentarer:

  1. Fint skåp! Oftast är det bara lådorna man hittar, kul när det är komplett!

    SvaraRadera
  2. Åh! Jag hade ett sådant kastskåp på väggen i barndomshemmet och jag ångrar så att det nu är slängt. Men sånt är livet, man kanske springer på något sådant igen.
    Vad härligt att ha ett helt typografiskåp vilken dröm. Det var så vackert.
    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  3. Förstår att du blev glad, vilken härlig färg och med sliten historia.

    Ha en skön kväll.//Lissen

    SvaraRadera
  4. Ja, vad är det med oss grafiska designer och såna skåp:) Är det känslan av ett gammalt hantverk som drar oss till detta vackra möbel?
    Jag känner mig i alla fall väldigt närt besläktad med vartenda skåp jag har träffat även det inte är mitt:)

    Vackra bilder.

    /Annika
    http://precioussister.blogspot.com/

    SvaraRadera
  5. vilket fint skåp! jag hittade en blocketannons med 17 sådana lådor men skåpet kanske inte var tillvarataget. Jag nöjde mig med en låda, får se om den kommer upp snart...

    SvaraRadera
  6. Vill bara sända en liten fjärde advent hälsning så att den kommer fram i tid, ler. Kram petra

    SvaraRadera