tisdag 30 november 2010

Tisdagstema - Hallen

Här kommer ett par bilder på vår hall. När vi flyttade in låg det en beige linoleummatta på golvet, väggarna hade laxfärgad vävtapet och så fanns det ingen kamin. Vi lade in vitsåpat trägolv med breda golvtiljor, tyvärr inte så praktiskt med såpat golv i hall när man har stor hund, katter och barn som springer in och ut via hallen. I våras målade jag golvet rutigt istället, mycket lättare att hålla rent och så har jag alltid velat ha ett rutigt golv. Kaminen är från slutet av 1800-talet, tillverkad i Norge. Den används flitigt under vintern, värmer upp huset på nolltid. Kolla in fler bidrag på Fabriken Trevlig tisdag!

6 kommentarer:

  1. Sååå fint! Jag blev alldeles kär i det målade golvet.... sådant skulle jag vilja ha i vårt hus på landet;-)

    SvaraRadera
  2. Stiligt! Skojig kamin.
    Duktig du är att måla!
    Kraaam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. sååååååååå fint alltså!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  4. Hej på dej! :)

    Snyggt! Gillar golvet...
    och kaminen gör det lilla extra.

    fantastiskt fint

    kram/
    smulan

    SvaraRadera
  5. Såååå underbart fint och tidlöst! :-)

    M @ Lit de Parade

    SvaraRadera
  6. Fint Mari! En sådan skulle man vilja ha! Gudars så skönt i det här isbitshuset!

    Tack för din supersnälla ord, glad blir jag! Kristo känner sig nöjd med Byggare Bob - stämpeln!
    Ha finaste helgen!
    Kram Sofia

    SvaraRadera