söndag 28 november 2010

Söndagsbild #6

Så var det söndag igen, svosch, var tar tiden vägen? Jag var ute i skogen igår för att hämta mossa, minigranar osv. Var inte så lätt med all snö, men en ynka liten gran blev det iallafall. Jag tycker det är så fint att ha dem i glasburkar så man ser de vackra rötterna. I adventsstaken låg mossa och snäckor kvar från förra året, tycker det var ganska fint så det får ligga kvar så länge. Nu ska jag baka pepparkakor till mina förkylda killar här hemma. Trevlig advent!

4 kommentarer:

  1. Hej
    Hoppas ni hade ett mysigt pepparkaksbak...Jättefina bilder!! Hornen har jag köpt på bettys i borås hon har säkert fler=)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Fina bilder - jag tycker också mycket om rötter! :-)

    SvaraRadera
  3. Vad fint det var med granen i glasburk!
    Vi ligger helt efter i adventspyntandet eller åtminstone i snyggpyntet ;) Ikväll har nämligen barnen gått loss i kartongerna och i sina rum. Och där sparas det inte vill jag lova. Maximalism i sitt esse =)))
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Dina bilder är så härliga. Det var ganska nyligen att jag hittade din blogg, men vad glad jag blev när jag gjorde. Så inspirerande att titta runt på dina sidor.

    Hälsningar
    Annika
    http://precioussister.blogspot.com

    SvaraRadera